2015. január 28., szerda

Ha tudsz, akkor csak magyar terméket vegyél!

Ma délután a Coopban jártam, és beírtam a Vásárlók Könyvébe. Ezt írtam: miért van az, hogy kapható itt kanadai lencse, etióp bab, és ukrán sárgaborsó, MAGYAR VISZONT NEM? Pedig ezek nálunk is megteremnek!

10603735_1642024692691287_8021373291826543430_n

 
Mekkora környezet szennyezést okoz az, hogy több száz, sőt több ezer kilométert utazik ez a rengeteg termék? Mennyit ront az útjaink állapotán és mennyi füstöt okád a levegőbe az a rengeteg kamion, ami ezeket szállítja és tele vannak velük az országútjaink?

Jól sejtitek, nem vettem meg a kanadai lencsét (az Auchanban is az volt, ott sem vettem meg) hanem majd kimegyek a közeli kisváros piacára és megveszem egy helyi termelőtől azt, amiből nekem nem termett elég a kertben az idén, vagy csereberélek valamelyik telekszomszédommal, vagy lezongorázom az interneten valamelyik önellátó csoportban a csereberét. Nem kötelező egyik sorba sem beállni... mindenki maga dönti el, hogy a forintjaiból a profitot elszippantják külföldre, vagy itthon marad, viszont aki nem olvassa el, mi van a termékek zacskójára írva, az ne panaszkodjon, hogy haldoklik a hazai termelés...

Ezen a fekete pénteken tudatom veletek, hogy nem fogok senkinek kínai bóvlit venni karácsonyra, sőt, még olyan terméket sem, ami a "származási hely:EU " feliratot viseli. Vagy magam készítem az ajándékot, vagy valamelyik közeli ügyes kezű mestertől veszem meg. És vallom egy nagyon kedves és bölcs angol tanítványommal együtt, aki ezt írta a dolgozatában: a legnagyobb ajándék nem az, ha veszünk valamit, hanem 
AZ EGYÜTT TÖLTÖTT IDŐ. UFF.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.